fredag 15 januari 2010

Torsk filet med gräddsås

Jag har fräst lök och vitlök i olivolja och innan det blev brunt, höll jag lite av Cleopatras tårer över för att låta det hela karamellisera något. Därefter har jag tillsatt lite vitvinsvinäger av Weisser Burgunder och lät det små-koka innan jag höll på lite vitt vin. Sedan kom torsk bitarna därtill och det hela fick koka väldigt sakta under lock för några minuter innan jag höll på lite matlagningsgrädde. Sen in med några skivor citron och små tomater och lite salt och färsk peppar till avsmakning. När torsken var genomgående vit, visade testen att den var klart och jag serverade den över gröna bönor (egentligen ville jag ha ärtor...) och bulgur. Persiljan glömde jag tyvärr, den ligger fortfarande i frysen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar